GOOGLE PER PARTS (II)

Torno a ser aquí, i amb més ganes que mai després que alguns m’hagueu dit que ja heu provat els consells que us vaig fer a la primera part! Si l’últim cop em vaig centrar sobretot en Google Images, avui anirem més a la part de text… Per cert! A l’última entrada em vaig deixar de dir-vos, com a curiositat, que podeu trobar toooots els doodles (com els que encapçalen aquest escrit) que Google ha fet a http://www.google.com/doodles/ . Està bé veure l’originalitat dels dibuixants i veure que cada dia és un dia important per alguna cosa i per algun país.

I ara sí, comencem amb el número…

#1
En una de les classes per millorar i perfeccionar la cerca a Google van donar una dada molt sorprenent, almenys per mi en aquell moment, i amb els dies he anat descobrint que és cert: «el 90% de la gent que busca a Google no sap què és el ctrl F (o comando F pels Mac)». Doncs bé, us convido a provar-ho. Clicant aquestes dues tecles quan us trobeu dins d’un web us apareixerà un quadre de cerca. Si escriviu una paraula veure-ho que el navegador us portarà al punt exacte on hi és escrita. En cas que hi sigui més d’una vegada podeu anar canviant amb les fletxes o simplement amb l’Enter. És una cosa molt senzilla, senzillíssima. No em pregunteu quan ni on ho vaig aprendre però m’ha solucionat la vida en molts moments, i crec que és IMPRESCINDIBLE per a tot usuari d’Internet.

#2
Passem al segon truc, i també bastant relacionat amb buscar una cosa concreta. Google no és només buscar paraules i esperar aviam què surt… Google ofereix una sèrie de operators perquè així concretem més el que volem que ens mostri. Un exemple i així potser m’explicaré millor. Necessito saber si en un bloc que segueixo sobre fotografia alguna vegada han parlat sobre una càmera concreta. Enlloc d’entrar al web mateix i perdre el temps buscant si tenen un quadre de cerca personal o una etiqueta amb la càmera que busco, puc fer una cosa més senzilla. Posaré el següent a Google:

site:xatakafoto.com nikon d60

Pel simple fet de posar site: i seguidament el web on vull buscar, Google deixarà de mostrar-me resultats d’aquells llocs que no m’interessen. Aquest operator serveix amb qualsevol web i és una via més ràpida a la convencional (entrar i buscar i rebuscar…).

#3
Per últim, avui us porto respostes que Google dóna directament sense haver d’entrar enlloc. Voleu exemples?

LA CALCULADORA. Penseu en una operació matemàtica (utilitzant els símbols +, -, *…), l’escriviu al quadre de cerca i de seguida tindreu el resultat.

CONVERSIÓ D’UNITATS. Introduïu alguna frase com 50 dòlars en euros, 20 milles en km, un any en segons… I ràpidament Google us farà la conversió.

HOME DEL TEMPS. No podia faltar, fins i tot ens pot fer una predicció del temps de qualsevol lloc del món, ja sigui un poble o una ciutat. Només cal escriure Temps a Barcelona, o Temps a Londres, etc.

Potser ja coneixíeu els trucs d’avui, no patiu que també continuarà (o això intentaré, sempre que trobi coses originals per escriure!). Google amaga moltes coses i és una llàstima que no les podem saber totes… sabíeu, per exemple, que les majúscules no tenen cap sentit? Quan abans he buscat sobre una càmera concreta, no m’he dedicat a posar Nikon D60, directament ho poso tot en minúscules ja que sé que Google no hi para atenció.

I bé… espero haver-vos entretingut una estoneta almenys. Fins una altra! : )

Anuncis

Deixa un comentari

